Thursday, July 30, 2009

Influenza A H1N1..

Salam...
Dah lama aku tak jengah page aku ni..bukan ape, cpu aku kat opis ni masuk wad dah 2 minggu..balik umh nk guna laptop pun xde masa..kalo ada pun si budak kecik ni duk kaco je..ni cpu aku dah ok n ada mase la nk touch up page aku ni..
Entry kali ni macam serius sket..semua org dah maklum yang dunia sedang dilanda wabak berjangkit yang namanye "SELSEMA BABI" ni..tapi adakah semua orang tahu cara nak cegah penyakit ni merebak? tak pun ada yang dah tahu tapi buat2 tak tahu..ini ke namaye masyarakat bertanggung jawab??
aku ni sebenarnye nak citer pasal kes malam tadi..aku bawak anak aku g medical centre kat seksyen 9 shah alam..biasala, mlm memang ramai org..sementara tunggu husband isi borang, aku dudukla dulu..tiba2 mamat kat depan aku ni batuk2..yang teramat kuat! kalo batuk tu aku x kesah..dah duk kat spital..memangla ada org sakit kan..tapi masalahnye, dia batuk tak tutup mulut!!! bengang betul aku! tak ada kesedaran sivik langsung!!. dah kalo benda macam tu pun tak boleh buat, camane nak prevent penyakit ni?? pastu nak salahkan org / kerajaan sebab tak prevent penyakit ni..
Malam tadi husband aku cakap dia ada baca 1 article " WHO anggarkan 2/3 penduduk dunia akan mengalami influenza H1N1" emph..mcm takut pun ada..aku skang ni tak kuar sangat dah..nk g shopping pun pk 2 3 kali.. tak nak pegi tempat orang ramai2..bukan ape, kita tak tahu sape yang ada sekeliling kita ni..

Aduh..kalo kita je semangat nak prevent tapi org2 lain tak take serius benda ni camane???
Sendiri mau ingatla!!!

Adios..

2 comments:

  1. salam...
    kat ganu serius dok selesema babi ni pius???aku nok balik ni dok pasal2 lah aku terjangkit hehe

    ReplyDelete
  2. yo..
    kat ganu banyok ipt tutup doh..mung tu duk merantau lgla tinggi risiko..jaga diri tu..pakai topengla..maksud aku mask!

    ReplyDelete