Wednesday, June 17, 2009

babysitter...

Salam..jumpe lagi kita...

Mcm biasa, ari ni aku siap keje awal sket..so, sempat touch up page aku nih.. emph, nk ckp ape ye???

Ha, aku ni duk pk pasal pengasuh anak aku yg nak pindah umah kat banting bln 10 nih..emph, nampak gayanye kena cari pengasuh baru..setakat ni xde sorangpun yg aku jumpe..susah tol nk cr pengasuh kat area umh aku nih..smer jiran2 aku ada bibik..xkanla aku pun nk pakai bibik..fuyoo...mahal tuh nk bayo..lgpun aku x sukala ada org duk umh aku..x bebas..kalo umh beso bagak xpela jgk..

dah seminggu aku duk ushar2..yg aku jumpa smernye nursery...semalam, aku ada terjah satu nursery ni..kat area umh akula..dalam 12.30pm aku pegi..yela, time tu tgh bz kan..baby2 smer nk susu..kalo yg tu xpela, boleh dimaafkan lg.. tapi yg buat aku rasa x beselera nk tengok ni kat pengasuh2 kat nursery tuh..adala dlm 6 org..smernya muda2 lg..lepas spm kot..

muka masing2 mcm baru bgn tido..serabai..duk melangut tgk tv..sebelah pegang botol susukan baby, sebelah lg enjut2 bouncer tu..kalo enjut slow bleh terimala jgk tp mcm nk terpelanting budak tu di buatnye..aduh... kenapala diarg xpk ke..kepala baby tu tak boleh vibrate kuat sgt...

aku dh rejectla nursery tuh..tp ada 3 lg nursery kat area umh aku ni..mcm tu jgk ke cara jaga budaknye???
pening kepala aku...
ade sape2 ada suggestion x...

okla, balik dulu..
salammm...

4 comments:

  1. lina, aqil pun kena cari 'mama' baru ek?

    Danish dpt 'mama' baru lagi...
    start bukak sekolah isnin hari tu..
    org kt row belakang rumah ni..
    setakat 3 hari ni ok laa...harap2 ok la sampai bila2

    ReplyDelete
  2. payah tue k.eena..wat iklan la..kat area umah flat tue xde kea?cam mustahil lak xde..xpon k.ena cr area meru sane..kompem ramai...lgpon dekat jer..kalo nk org try mintak dorang carikkan.. ;)

    ReplyDelete
  3. to kak zura;

    penin dh kepala ni pk nk anto a'qil kat mane..g ushar nursery kat cni ( ala2 spotcheckla)emph! mcm hampeh! akak tau dok kalo tgk pagi2 bkn main cun si babysitter2 tuh..bila tengahari muka msg2 x terurus lgsg!

    ReplyDelete
  4. wahai adikku yg gebu mcm muffin,

    jauhla cheq oi kalo nk post si a'qil kat meru.. tak campur ngan jam lg..tp, xpela esok2 lusa jumpala yg sesuai tuh..ha, next week mak nk dtg umh akak..JGN JELES!!!

    ReplyDelete