Sunday, June 14, 2009

Cikgu....

Salam..aku sebenaqnye nak citer pasal interbiu cikgu yg aku attend 27hb 5 baru2 ni... ni kira continue citer aku yd lepasla..aku rasa intv kali ni is the worst compare dgn yg lain..bkn ape, aku dh lama x attend intv.. lgpun aku ni mcm half2 nk jd cikgu ni..nk tau ape citer nyer?
Ari tu, aku the 1st person dlm group aku tu..pagi2 ni otak alu mcm lembap sket + 50/50 nk jd cikgu nih.. dah la starting dh kena tegur dh..puncanya, aku x tau yg interviewer tu bunyikan loceng nk panggil aku masuk.. yela, manela aku tau tu bunyi loceng nk aku msk..ingatkan nk test2 dulu..bkn ape, diorg just bg form suruh smer org isi pastu blah mcm tu jer..tak explain ape pun..

Tu dah satu hal..tp aku still ok jer.. bila dah masuk, mcm biasa procedure intv..self intro..then dia tanya aku ada pengalaman keje jd cikgu x..kalo formally tu xdela, jd cikgu tuition adala..emph, dia ckp ramai lg org ada experiance ngajor mintak DPLI yg mcm aku mintak ni..so, dari segi ayatnye tu nampak sgt aku x sesuai.. pastu complaint pasal sijil2 aku..pastu tanya pasal silibus Form 5 la..AHHHHH!!! tensennye... tu yg aku rasa bodoh sgt ni....

Frust sungguh dgn sesi intv ari tuh..! emph, bila aku citer kat husband kesayangan aku tuh, dia ckp Allah x izinkan lgla aku jd cikgu..SEBABNYE? ALLAH YG LEBIH MENGETAHUI... bila dipk2 plak betul jgk..aku bknnye nk sgt jd cikgu ni..bukan ape, syg nk tinggal anak..so, aku redha je dengan segala kejadian nih!

ok, dah time keje dah..adios!

No comments:

Post a Comment